تاثير خنده بر بدن شبيه به تاثير ورزش است
نوشته شده توسط : م.مقیمی

محققان در يك پژوهش جديد اعلام كردند كه تاثير خنده بر روي بدن مانند تاثير ورزش كردن است.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا به نقل از سايت خبري لايوساينس، اين تحقيق جديد نشان داده است؛ در حالي كه ورزش كردن، كلسترول و فشار خون را بهبود مي‌دهد، ‌هورمونهاي استرس را كاهش مي‌دهد و درعين حال سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كند و اشتهاي سالمي را بر اي فرد به همراه مي‌آورد، خنديدن منظم و مكرر هم مي‌تواند همين مزايا را براي انسان داشته باشد.

نتايج اين تحقيق كه روي تاثيرات خنده واقعي بر اشتها متمركز بوده است در كنفرانس 2010 بيولوژي آزمايشي در كاليفرنيا ارائه شد. محققان سطح هورمونهاي 14 داوطلب را قبل و بعد از تماشاي يك كليپ ويدئوي نگران كننده يا خنده‌دار، اندازه‌گيري كردند.

محققان بويژه روي دو هورمون كه نقش تنظيم اشتها را برعهده داشتند، متمركز شده بودند. محققان دريافتند كه هورمونهاي اشتها پس از تماشاي كليپ غم انگيز چندان تغيير فاحشي نكردند اما پس از مشاهده كليپ ويدئويي كمدي و خنده‌دار، سطح هورمونها به گونه‌اي تغيير كرد. مثل اينكه افراد تماشاچي يك ورزش و تحرك بدني معمولي انجام داده بودند و اشتهاي اين افراد افزايش پيدا كرد.

به طور كلي اين تحقيقات نشان داد كه واكنش بدن به خنده مكرر شبيه به ورزش مكرر است و شايد واقعيت درست باشد اگر بگوييم خنده بهترين دارو است.
 




:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اسفند 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست